Google'da Reklam İlgi Alanları Nasıl Belirlenir? | Webmaster Forumu | Sosyal Medya Forumu | MaxiForum ツ
Neler Yeni

Google'da Reklam İlgi Alanları Nasıl Belirlenir?

MaxiForum Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Adwords kategorisinde Tweety tarafından oluşturulan Google'da Reklam İlgi Alanları Nasıl Belirlenir? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 38 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Adwords
Konu Başlığı Google'da Reklam İlgi Alanları Nasıl Belirlenir?
Konuyu başlatan Tweety
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Tweety

Tweety

Paylaşım Ekibi
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
650
Yaş
20
Konum
Yurtdışı
Cinsiyet
Erkek
Sosyal Ağ
İnstagram
Aldığı Beğeni
12
Google’da Reklam İlgi Alanları Nasıl Belirleniyor?
Reklam ilgi alanları belirlenirken dijital platformlar bizi bir dedektif gibi inceliyor ve belkide bizi en yakınlarımızdan bile daha çok tanır hale geliyorlar. Peki reklamlar için ilgi alanlarını belirlemek neden bu kadar önemli? Benim kaç yaşında olduğumu, hangi müzik türlerini sevdiğimi, kamp yapmaktan hoşlandığımı ya da köpekleri sevdiğimi bilmek Google için neden bu kadar önemli? En yakın arkadaşım hatta sevgilim bile benim ne renkten hoşlandığımı bilmiyorken Google benim sevdiğim rengi neden bu kadar önemsiyor? Çok basit herkesin bildiği gibi ilgi alanlarıma göre benim karşıma çıkardığı reklamlar sayesinde başarısını arttırıyor. Yalnızca bu da değil tabi ki ilgi alanlarıma göre tükettiğim içerikler sayesinde Google’da daha fazla zaman geçirmiş oluyorum.

Reklam ilgi alanlarımı takip etmem dilediğim gibi yönetmek mümkün mü diye merak edenler varsa cevabımız ‘’Evet’’
Google’da reklam ilgi alanlarınızı kişiselleştirmek için şu size yardımcı olacaktır.

3653

Sizi karşılayan bu ekranda ‘’Reklam Kişiselleştirme Açık’’ ibaresini göreceksiniz. Dilerseniz bunu ‘’Hayır’’ olarak değiştirebilir ve reklamlarınızı size özel ‘’kişiselleştirilmiş’’ olarak göremeyebilirsiniz. Bu ayarın açık olması sizin göreceğiniz reklamları sizin için yararlı hale getirmeyi sağlıyor. Devam edersek sayfada aşağılara indiğinizde Google tarafından nasıl tanındığını göreceksiniz. İnsanların beni nasıl tanımladığını, nasıl biri olarak gördüklerini duymayı hep severim ancak bunu yapan yapay zeka olunca daha da heyecanlanıyorum. Umarım sizin için de merak uyandırıyordur.

3650

Yaşınız, cinsiyetiniz başta olmak üzere hoşlandığınız her şeyi sırasıyla burada görebilirsiniz. Açık konuşmak gerekirse bu kategorileri gördükçe çevrimiçi geçmişim gözümün önünden film şeridi gibi geçti. Beni 37 farklı kategoride eşleşmiş olan Google belkide beni tanıyan çoğu kişinin bilmediği şeyleri bilerek beni ne kadar önemsediğini göstermiş oldu diyebilirim. Çünkü yukarıda gördüğünüz kategorilerde blues, caz, dünya müzikleri varken aşağıdaki ekran görüntüsünde yalnız kaldığımda dinlemekten çok hoşlandığım belki de en yakın arkadaşımın bile bilmediği Halk Müziği sevgimi görüyoruz.

3651

Tabi benim reklam ilgi alanlarım içinde Halk Müziği olması sizi çok ilgilendirmiyor olabilir. Haklısınız. Ancak reklam verenler için bu ilgimi bilmek çok kıymetli bir bilgi olacaktır. Bu alanda karşıma çıkan reklamlar ile ilgi alanıma uygun içerikle tüketmek beni de mutlu edecektir. Daha da önemlisi ilgi alanıma uygun çıkan reklamlar sayesinde internet aksiyonlarım şekillenecektir. Bu durum olayın pozitif yanı ancak bunun tam tersi de mümkün olabilir. Bunun için de Google diyor ki ‘’Benim için sen böyle bir kişisin her hareketin kıymetli ve her ilgi alanın benim için değerli. Benim için değerli olan şeyleri önemsemiyorsan eğer istediğin kategorileri ‘’Devre Dışı’’ bırakabilirsin.’’ Böylece bu alanda reklam görmeyeceksin. İlgi alanların arasında olmayan bu kategori ile ilgili reklamları görmemeyi tercih edebiliyorum.

3652

Reklamlar için bu ilgi alanlarını nasıl belirlediğine gelirsek dijitalde yaptığımız her hareketimiz bir ayak izi olarak takip ediliyor. Amacı bizi tanımak olan dijital platformlar izlediğimiz video içerikler, okuduğumuz blog yazıları, haberler, forum siteleri, dinlediğimiz şarkılar ve bunları insanlarla paylaşıyor olmamızdan anlamlar çıkarıyor ve makine öğrenimi sayesinde beni en yakınlarımdan daha iyi tanımaya çalışıyor. Bu sayede reklam verenler için en kıymetli bilgilere sahip olup benim ilgileneceğim reklamları bana gösteriyor. En önemlisi de Google reklam ilgi alanlarınız dahil olmak üzere kişisel bilgilerinizi kimse satmaz.

Belirtmek isterim ki çerezlerinizi temizlemiş olsanız dahi, Google’ın kişiselleştirilmiş reklamlar göstermemesi konusunda tercihinizi korumak için tarayıcı eklentisi yükleyebilmeniz mümkündür. Bunun için şu sizi yönlendirecektir.

Reklam ilgi alanlarını özellikle Google nasıl yönetiyor ve neye göre belirliyor sorusuna cevap olmaya çalıştık. Ancak Google dışında da diğer reklam ağlarından gelecek reklamları kontrol etmek mümkün. Unutmayalım ki reklamları ilgi alanlarımıza göre almak hem kişisel olarak hem de reklam veren markalar açısından önemlidir.
 

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 0, Misafir: 1)

Benzer konular


Reklam Alanı
Reklam Alanı
Üst